top of page
חיפוש
  • רוני רוסו

סופשנה- בלי סיכומים, עם הפנים ל2019

עודכן: 13 במרץ 2019




סוף שנה הוא זמן של סיכומים. באותה נשימה, סוף שנה, הוא גם זמן לתחזיות. תחזיות צבע, טרנדים, מכירות, הגדרת מילת השנה (עפ אוקספורד- רעיל) וכל מיני דברים שנותנים לנו איזשהו עוגן להשען עליו. במשך השבוע הקרוב אפרוש פה את הדברים שבעיני הולכים ללוות אותנו בשנה הבאה. שנתחיל?? נתחיל!!!



הדבר הראשון, והכי חשוב, שהולך ללוות אותנו לאורך השנה הקרובה הם ערכים. הן כבני אדם, ואחת על כמה כבעלי עסקים. בעולם כמו שלנו, ובשנה שהולכת להיות שנה של שינויים (נדבר עליהם מחר), ערכים מחודדים ומדויקים הם הדבר שיוביל אותנו קדימה. מערכת ערכים ברורה ומדויקת, של מי אנחנו, מה הערכים שעומדים מאחורי העסק שלנו, הם אלו שיביא לנו את הלקוחות. מוצרים לא מספיקים. הערך שעומד מאחוריהם והערך המוסף שלהם הרבה יותר גדול ומעודד צריכה. הכרות עם האנשים שעומדים מאחורי התהליך, האני מאמין שלהם, ערכים החל משלב התכנון, דרך היצור, המכירה והשירות, הם שיגרמו ללקוחות שלנו להשאר איתנו. ואם נסכם את זה במשפט- ערכים שמדברים אלינו יעודדו קניה. ועוד נקודה. בין אם אנחנו מוכרים מוצרים ואחת על כמה אם אנחנו מוכרים שרותים, אנחנו קודם כל מוכרים את הערכים שאיתם אנחנו מגיעים.

שתפו אותי מה הערכים שמלווים אותכם? האם אתם נותנים להם ביטוי בעסק? ואיך אתם הולכים לשלב אותם בשנה הקרובה?

שינויים. אנחנו עומדים לפני שנה עמוסת שינויים, עולמים ומקומיים. שנה של שינויים חברתיים, כלכליים, שנה של בחירות. כל השינויים אלה יצרו אצלנו שינויים גם שינויים רציניים בהרגלי הצריכה. חוסר הוודאות הזו, רוחות השינוי, משפיעים רבות עלינו כצרכנים.

שינוי נוסך הוא שינוי באורך החיים שלנו. אנחנו כל היום עסוקים בלתעד, להעלות, לשתף, לתייג, לצרוך לקנות. והכל נעשה בקלילות. דרך הנייד. קליק וסיימנו. סיפוק מיידי פה ועכשיו. הקליק הזה הוא חלק מהשינויים. זהו קליק אחד שגורם כל פעם לכל כך הרבה דברים להשתנות, הוא יכול להשפיע על מערכות בחירות באותה מידה שהוא יכול להשפיע על הבחירות שלנו כצרכנים. ראינו משהו שמישהו שיתף. גם אנחנו רוצים כזה. או להיות כמותו. וכדי להשיג את זה אנחנו צריכים את הקלות שבקניה- לינק לחיצה וקניה.

שינויים הם הרבה פעמים מפחידים. אבל זהו שינוי שכבר הופך לאיטו למשהו די שגרתי. אנחנו פשוט צריכים לאמץ אותו, לקבל אותו. להשתנות איתו.


זאת הולכת להיות השנה של החוויות. הפכנו להיות זוללי חוויות בכל תחומי החיים שלנו, מחפשים ריגושים ודברים לא מוכרים. חלק מתהליכי הקניה שלנו הוא תלוי חוויות, מכל המינים והסוגים. אנחנו צורכים חוויות קניה, חוויות גלישה, בילויים, חווית שרות. רק חוויות חדשות, ושינויים בחויות, הן אלו שמחזיקות אותנו, מרגשות אותנו, גורמות לנו לשתף ובסופו של דבר לקנות. שינויים בחויות יכול להיות, משלוחים שמגיעים מהר(הרי אנחנו חייבים סיפוקים מיידיים), אריזות שונות, ואולי אף שימוש חוזר או נוסף לאריזה שיוצר חוויה מסוג חדש. גם בחנויות אנחנו רוצים חוויות. חלונות מעוצבים, תצוגות שמשאירות אותנו ללא מילים, וגם שמצטלמות טוב מוכרים מעולים, עולם של פנטזיות. שילובים חדשים של מוצרים, או שרותים נוספים בתוך החנות, ואולי אפילו עזרה בחניה או הוצאה לאוטו- חוויות. ככל שנייצר ללקוחות יותר חויות יותק חוויות נוכל ליצר בידול ועוד לקוחות



אז דיברנו על ערכים,שינויים, חוויות ונקנח בעיצוב

העיצוב שהוא תוצר של כל הנושאים הקודמים.

ערכים-גם כשניגשים לעצב, אנחנו תמיד צריכים לזכור מה הערכים שלנו, אותם אנחנו רוצים להעביר. העיצוב תומך בהם באיזשהו טוטאל לוק מושלם. החל מחומרים ומצבעים הקשורים לסגנון מסוים וכלה בשפה הגרפית, ובשילוטים. כחלק מהשינויים דיברנו על כך שאנחנו כל היום עסוקים בלתעד, להעלות, לשתף, לתייג, לצרוך לקנות. והכל נעשה בקלילות. דרך הנייד. קליק וסיימנו העיצוב הוא נגזרת של זה. העיצוב השולט הולך להיות מותאם לצילום ולאינסטגרם. פינות מיוחדות, עיצוב שמצטלם ונראה טוב. רקעים מענינים שאפשר להצטלם איתם, ולהעלות. וזה מקשר אותי לחויה.

כי הצילום הוא חלק מהחויה, גם של הרכישה, אבל גם של השיתוף, העברת הבשורה, ויצירת איזשהו חלום.

חוויות נוספות שמקושרות לרשתות הן האריזות והנגזרת הויזואלית שלהם- סרטונים וסטוריז של unbox . שימשיכו לתפוס תאוצה ויתעדו גם את האריזות המושקעות, אבל גם את המתנות, המוצרים ובעצם יכולים לגמרי להפוך לכלי שיווקי.

עוד סוג של חויה היא חנויות שהן וואן סטופ שופ- חנויות שיש בהן מגוון גדול של מוצרים משלל תחומים וגורמות לי למרכז את כל המאמצים שלי בנוחות בחנות אחת . ולא להתפזר. למקסם את הזמן שלי. החלטות הקניה. וההוצאות. אבל גם את החויה- אלה חנויות עם שילוב מוצרים משלל תחומים ועולמות.

לסיכום זו הולכת להיות שנה של מכירות ועיצוב מכוונים רשתות חברתיות, אסתטיקה ויזואלית גבוהה ומתיחת הגבולות בכל התחומים. אני בטוחה ששלי הולכת להיות כזו. ושלכם???


צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page